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경제/NewsTrend

Disney Q4 FY2021 Earnings Report Recap

by GORANG 2021. 11. 13.

 

디즈니 2021 회계연도 4분기 실적 보고서 요약

© jayme, 출처 Unsplash
 

KEY TAKEAWAYS
Disney's Parks, Experiences and Products revenue beat analysts' estimates, up 99.4% YOY.
The Parks, Experiences and Products segment has been adversely affected by the COVID-19 pandemic but continues to recover amid vaccine rollouts and the relaxation of restrictions.
The segment's revenue grew for the second straight quarter after five consecutive quarters of declines.
주요 내용
Disney's Parks, Experiences and Products 매출은 전년 동기 대비 99.4% 증가하여 애널리스트들의 추정치를 상회했습니다.
공원, 체험 및 제품 부문은 COVID-19 전염병으로 인해 부정적인 영향을 받았지만 백신 출시와 제한 완화로 계속해서 회복되고 있습니다.
이 부문의 매출은 5분기 연속 감소 후 2분기 연속 증가했습니다.

 

Disney (DIS) Financial Results: Analysis

The Walt Disney Company (DIS) reported on Nov. 10, 2021 that its Q4 FY 2021 earnings results missed analysts' consensus estimates. Adjusted earnings per share (EPS) came in below analyst forecasts but were a significant improvement from the adjusted loss per share reported in the year-ago quarter. Disney's revenue also missed expectations, rising 26.0% year over year (YOY).

Revenue for the company's Parks, Experience and Products segment, however, came in above expectations. The company's shares fell as much as 5% in post-market trading. Over the past year, Disney's shares have provided a total return of 22.6%, below the S&P 500's total return of 31.1%

월트디즈니컴퍼니( DIS )는 2021년 11월 10일 2021 회계연도 4분기 실적이 애널리스트들의 컨센서스 예상치를 하회 했다고 보고했다 . 조정 주당 순이익 (EPS)은 애널리스트 예측보다 낮았지만 전년 동기 분기에 보고된 조정 주당 손실에서 크게 개선된 것입니다. 디즈니 매출도 전년 동기 대비 26.0% 증가해 기대치를 하회했습니다.

그러나 회사의 공원, 체험 및 제품 부문의 수익은 예상을 상회했습니다. 이 회사의 주가는 장후 거래에서 5%까지 떨어졌다. 지난 1년 동안 디즈니 주식은 총 수익률 을 제공했습니다. 22.6%로 S&P 500의 총 수익률 31.1%보다 낮습니다.

 

DIS Parks, Experience and Products Revenue

Revenue for Disney's Parks, Experiences and Products segment rose 99.4% compared to the year-ago quarter, marking the second straight quarter of growth after five consecutive quarters of declines. The segment is comprised of Disney's theme parks, resorts, cruise ships, and vacation clubs. It is tied especially closely to the spending power of consumers in the U.S. and around the world.

디즈니 공원, 체험 및 제품 수익

디즈니의 공원, 체험 및 제품 부문 매출은 전년 동기 대비 99.4% 증가하여 5분기 연속 하락 후 2분기 연속 성장을 기록했습니다. 이 부문은 Disney의 테마파크, 리조트, 유람선 및 휴가 클럽으로 구성됩니다. 이는 특히 미국 및 전 세계 소비자의 소비력과 밀접하게 관련되어 있습니다.

 

Of all Disney's business segments, the Parks, Experiences and Products segment has been the most severely affected by the COVID-19 pandemic and related government-imposed measures to limit the spread of the virus. The company was forced to close its theme parks and resorts and suspend cruise ship sailings in response to these developments, only beginning to reopen again at generally reduced capacity in May 2020. All of Disney's theme parks and resorts were open during Q4 FY 2021.

Disney의 모든 사업 부문 중에서 공원, 체험 및 제품 부문은 COVID-19 대유행 및 바이러스 확산을 제한하기 위해 관련 정부가 시행한 조치로 인해 가장 심각한 영향을 받았습니다. 회사는 이러한 상황에 따라 테마파크와 리조트를 폐쇄하고 유람선 운항을 중단해야 했으며 2020년 5 월에 일반적으로 축소된 수용 인원으로 다시 문을 열기 시작했습니다. Disney의 모든 테마파크와 리조트는 2021 회계연도 4분기 동안 문을 열었습니다.

 

In FY 2019, the year before the pandemic, the segment accounted for 38.5% of the company's annual revenue. In FY 2020, it accounted for just 26.1%. The segment's share of revenue fell again in FY 2021, accounting for 24.6% of company-wide revenue.

팬데믹이 발생하기 전인 2019 회계연도에 이 부문은 회사 연간 매출의 38.5%를 차지했습니다. 2020년에는 26.1%에 불과했다.

이 부문의 매출 점유율은 2021 회계연도에 다시 하락하여 전사 매출의 24.6%를 차지했습니다.

 

DIS Disney+

One aspect of Disney's business that benefitted during the pandemic was its direct-to-consumer (DTC) video streaming service Disney+, which is celebrating its two-year anniversary after it was launched in November 2019. The streaming service finished the fourth quarter and FY 2021 with a total of 118.1 million paid subscribers, up 60.2% YOY. Disney's entire DTC services, including ESPN+ and Hulu, finished the fiscal year with 179 million total subscribers, up 48.4% YOY.

팬데믹 기간 동안 혜택을 받은 Disney 비즈니스의 한 측면은 2019년 11월에 출시된 후 2주년을 기념하는 DTC(Direct-to-Consumer) 비디오 스트리밍 서비스 Disney+였습니다. 스트리밍 서비스는 4분기 및 FY를 마쳤습니다. 2021년에는 총 1억 1,810만 명의 유료 가입자로 전년 대비 60.2% 증가했습니다. ESPN+와 Hulu를 포함한 Disney의 전체 DTC 서비스는 회계 연도를 48.4% 증가한 1억 7,900만 명의 총 가입자로 마감했습니다.

 

[원문]

https://www.investopedia.com/disney-q4-fy2021-earnings-report-recap-5209116

 

 

Disney Q4 FY2021 Earnings Report Recap

Disney's (DIS) Q4 earnings and revenue missed analysts' expectations. However, revenue for the Parks, Experience and Products segment beat estimates.

www.investopedia.com

 

 

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